مقام آگاه ایرانی: گروه 1+5 بر سر دوراهی قرار گرفته است
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش ایرنا، این مقام آگاه روز سه شنبه افزود: یك سو بن بست است كه ما جزییات را برای طرف مقابل به طور كامل تشریح كردیم، اما اگر مسیر دیگر را انتخاب كنند، زمینه های مناسبی برای پیشرفت مذاكرات به وجود خواهد آمد كه از اكنون نمی توان درباره نتایج آن سخن گفت.

وی افزود: نشست عصر دیروز ایران و 1+5 ، مهم، تفصیلی و پربحث درباره جزییان بود و بگونه بی سابقه ای جزییات دیدگاه های مطرح شده ایران در بغداد، در این نشست شرح داده شد.

وی اضافه كرد: نشست دیروز بگونه ای مفصل بود كه 1+5 اعلام كرد، دیگر پرسشی از تیم مذاكره كننده ایران ندارد، زیرا حجم مطالب مطرح شده ما بسیار زیاد بود و پرسشی باقی نماند.

دیپلمات ایرانی اضافه كرد: بر مبنای نتیجه نشست امروز، می توان در خصوص پیشرفت مذاكرات ارزیابی كرد و بدیهی است اگر طرف مقابل به دنبال پیشرفت در مذاكرات است باید به تیم مذاكره كننده خود اختیارات كامل بدهد.

ما برای تصمیم گیری به مسكو آمده ایم، ولی ظاهرا طرف مقابل از اختیارات كافی برای تصمیم گیری برخوردار نیست. ایران در این دوره از مذاكرات به حد كامل جدی است، ولی در مقابل طرف دیگر به پاسخ های تك خطی بسنده كرده است.

وی افزود: ایران تاكنون گام های اعتماد ساز بسیاری برداشته است ولی در عوض پاسخ هایی كه دریافت كرده است، چیزی جز صدور قطعنامه و ترور دانشمندان ایرانی نبوده است.

ولی به هر حال با توجه به پیچیدگی و مفصل بودن بحث، بر این باوریم كه باید زمان كافی به آن اختصاص داد.

دیپلمات ایرانی گفت: یكی از نكات مثبت كه می تواند شكل گیرد، رهیافت طرف روس است كه سعی دارد دورنمای مذاكرات مسكو، مثبت باشد و ایده هایی دارند كه از نظر ایران می تواند سازنده باشد، ولی به طور كلی برای پیشرفت ابتدا باید چارچوب مشخص شود به این معنا كه گام ها از ابتدا تا پایان مشخص گردد.

ایران قطعنامه های شورای امنیت را قبول ندارد و بنابر این، قطعنامه ها نمی توانند مبنای مذاكرات قرار گیرد، بلكه پیمان ان پی تی باید پایه و اساس گفت وگوها باشد.

از سوی دیگر طرف مقابل اعلام كرده كه برای درگیر شدن با بحث های غیرهسته ای ایران آمادگی دارد ولی تاكنون در این باره وارد مذاكره نشده است چون حجم بحث های مطرح شده در نشست دیروز بسیار زیاد بود و برای پرداخت به مباحث، دیگر باید به آنها زمان داد.

مقام آگاه در تیم مذاكره كننده هسته ای جمهوری اسلامی گفت: ما صرفا برای مذاكره، مذاكره نمی كنیم باید ابتدا ببینیم طرف مقابل قصد پیشرفت در مذاكرات را دارد یا نه؟ اگر پیشرفت مشهود باشد، می توان به ادامه فكر كرد، ولی اگر پیشرفت ملموس نباشد نمی توان به تداوم آن در آینده خوشبین بود.

نشست هسته ای مسكو باشركت ایران و 1+5 ساعت 12 امروز به وقت محلی مسكو وارد دومین روز خود شد.

اروپام/2016**518**1516





:: برچسب‌ها: نور , کریسمس , مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 301
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: